Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
  • Lehekülg:
  • 1
  • 2

TEEMA: Kas 22 aastane matkaauto võib olla heas töökorras, niiskuse- ja roostevaba?Jah.

Kas 22 aastane matkaauto võib olla heas töökorras, niiskuse- ja roostevaba?Jah. 11.02.2020 16:33 #1

Kirjutan oma kogemusest ja õnnestumisest kasutatud matkaauto valikul ja ostul.
Ostsin 2017 aastal II põlvkonna 1998.a. Fiat Ducato Dethleffs`i eestist oma esimese matkaautona.Eeltööna sirvisin muidugi pakkumisi siin, Soomes ja Saksamaal. Hindasin masinate võimalikku seisukorda ainult fotode ja teksti põhjal.Omasin siiski varasemat praktilist kasutus/ekspluatatsiooni kogemust järelveetava suvilaga. Intuitsiooni ajel esimese väljavalitu ma ka ostsin ja olen väga, väga rahul.
Mida ma siis müüja juures kodus matkaautot ülevaadates altmineku vältimiseks tegin.
Koheselt märkasin, et asjalik müüja hoiab matkakat vihma eest kaitstuna katuse all.Ma ei jooksnud autosse niiskusmõõtjaga seinu, lage, põrandat mõõtma, küll aga ronisin katusele ja hindasin visuaalselt katuse avade, luukide, tihendite, ühenduskohtade seisukorda. Ronisin ka auto alla hindamaks võimalikke niiskuskahjustusi. Näiteks: WC ja köögi põrandas, roostet alusraami karpides jne. Uurisin siiski ka kappide sisemusest võimalikke lekke- või siis kere paranduskohti. Kogu auto seisukord jättis väga hea mulje ja mu usaldus müüja vastu oli laes. See auto oligi talviti seisnud vihma/lume eest kaitstuna katuse all. Varasemalt Soomes ja enne minu ostu 3 aastat ka Eestis.
Kuna olin veendunud, et ma leidsin terve, kuiva ja heas seisukorras matkaauto, siis ülejäänu ülevaatamine oli vaid formaalsus. Muidugi veendusin, et ka mootor ja käiguosa on samuti heas seisus. Põgusalt näitas müüja kuidas töötab gaasisüsteem, vee- ja kanalisatsiooni, video jms taristu ning ost sai teoks.
Mida ma tahtsin selle jutuga rääkida. Ikka seda, et me kõik peaksime oma "kallikesi" hoidma kodumaise viletsa ilmastiku eest.Kes varjab oma "kallikesi" presendiga, kel maa olemas, see aga ehitab garaazi/katusealuse.
Sama on ju meie kliimas majadega. Eestlane ei ehitanud varem hoonetele lamekatuseid. Isegi need, kes tänapäeval moodsate materjalidega seda teevad, on iga 5 aasta järel katust renoveerimas.
Panen ka mõned pildid, et mu jutt ei oleks sisutühi.
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kas 22 aastane matkaauto võib olla heas töökorras, niiskuse- ja roostevaba?Jah. 11.02.2020 17:10 #2

Ma pigem suhtuks skeptiliselt kui auto.katuse alla paigutatud. Aastaringseks kasutuseks nad on mõeldud ja kui kusagilt lekib siis on järelikult kehvasti tehtud.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kas 22 aastane matkaauto võib olla heas töökorras, niiskuse- ja roostevaba? Jah. 11.02.2020 18:17 #3

Eks see varikatus/garaaz ole maitse ja tahtmise ja võimaluste asi.
Isegi uue matkaauto katusel võib olla aeglane ja silmale nähtamatu vee läbijooks mille avastad alles mõned aastad hiljem kapi niiskest sisemusest. Siin foorumis üks tubli noormees lammutas oma vana vettinud Ford Rimori ja avastas, et vett sisse imanud seina soojustuse penoplasti tükk kaalus täpselt 10 X rohkem kui kuiv samas mõõdus. Vesi kuivas sellest märjast penotükist välja lahtises suveõhus nädalaid.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kas 22 aastane matkaauto võib olla heas töökorras, niiskuse- ja roostevaba?Jah. 11.02.2020 18:34 #4

Kas 22 aastane matkaauto võib olla heas töökorras, niiskuse- ja roostevaba?
Jah, ja ka vanemad sõidukid võivad olla ;)
Ennemalt tehti sõidukid kestma, kui hooldust korrapäraselt tehtakse... tänapäevased aga... ;)
Priit Peljo
Klubi Eesti Karavan liige nr 748
+372 5179063
Tallinn, Tondi

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kas 22 aastane matkaauto võib olla heas töökorras, niiskuse- ja roostevaba? Jah. 11.02.2020 20:57 #5

Intelligent kirjutas: ... tubli noormees lammutas ...

LOL See noormees läheb varsti pintsile. :) Aga see ei muuda penoplasti muidugi kergemaks

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Motamees.

Kas 22 aastane matkaauto võib olla heas töökorras, niiskuse- ja roostevaba? Jah. 12.02.2020 10:34 #6

Intelligent kirjutas: Eks see varikatus/garaaz ole maitse ja tahtmise ja võimaluste asi.
Isegi uue matkaauto katusel võib olla aeglane ja silmale nähtamatu vee läbijooks mille avastad alles mõned aastad hiljem kapi niiskest sisemusest. Siin foorumis üks tubli noormees lammutas oma vana vettinud Ford Rimori ja avastas, et vett sisse imanud seina soojustuse penoplasti tükk kaalus täpselt 10 X rohkem kui kuiv samas mõõdus. Vesi kuivas sellest märjast penotükist välja lahtises suveõhus nädalaid.

Sellisega ei saaks siis matkamas käia kui ainult selge ilmaga. On seal vahet kas läbi laseb koduhoovis või 3000km eemal? Auto peab olema veekindel. Kui ei ole siis tuleb vaeva näha ja selliseks teha.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kas 22 aastane matkaauto võib olla heas töökorras, niiskuse- ja roostevaba? Jah. 12.02.2020 13:28 #7

Olen Priiduga muidugi nõus. Matkaauto peab alati veekindel olema.
Samas omanikke on erinevaid. Matkaautot lõhuvad eelkõige meie heitlikud talved. Kord sajab, siis külmetab. Siis sulab ja jälle külmetab.Ka parim mastiks annab millalgi järele jää survele.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kas 22 aastane matkaauto võib olla heas töökorras, niiskuse- ja roostevaba? Jah. 12.02.2020 17:30 #8

Intelligent kirjutas: Olen Priiduga muidugi nõus. Matkaauto peab alati veekindel olema.
Samas omanikke on erinevaid. Matkaautot lõhuvad eelkõige meie heitlikud talved. Kord sajab, siis külmetab. Siis sulab ja jälle külmetab.Ka parim mastiks annab millalgi järele jää survele.

Jää nüüd kindlasti see ei ole mis mastiksit lõhub. Kõikvõimalikud lekked on üldjuhul seotud kere nn." mängimisega" ja tehases teostatud ebakvaliteetse tööga või valede materjalide kasutamisega või hoopiski omaenese asjatundmatusest põhjustatud. Kui jää pääseb mastiksit "lõhkuma" siis on deformatsioonid juba kolossaalsed.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kas 22 aastane matkaauto võib olla heas töökorras, niiskuse- ja roostevaba?Jah. 13.02.2020 17:36 #9

Veel on omadus kuskile prao vahele pugeda. Ja teine omadus on jäätudes paisuda ja paisutab prao veelgi suuremaks ja järgmine kord mahub sinna veelgi rohkem vett ja paisutab veelgi rohkem jne. Kui see protsess toimub talve jooksul mitu(kümmend) korda ja nii aastast aastasse, siis lõpuks pole mingi ime, kui kuskilt hakkab lõpuks lekkima. Hoolas omanik katab kuudi talveks kinni.
Teistele meeldivaid postitusi:: Intelligent

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kas 22 aastane matkaauto võib olla heas töökorras, niiskuse- ja roostevaba?Jah. 13.02.2020 17:55 #10

  • eavp
  • eavp avatar
  • Eemal
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 610
  • Karma: 3
  • Sind on tänatud: 36
Lükkaks ümber levinud valearusaama. Vesi jäätudes ei paisu. Kui midagi katki paisub, siis alles jää sulama hakkamisel, sest tekkinud vesi ei lase ennast kokku suruda.

Kes ei usu, paneb korgiga klaaspudeli koos veega sügavkülma. Katki läheb pudel alles välja sulama tõstes.
DENK AN DIE UMWELT FAHR MIT DEM BUS ! Mõtle loodusele, sõida bussiga!
Teistele meeldivaid postitusi:: Intelligent

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kas 22 aastane matkaauto võib olla heas töökorras, niiskuse- ja roostevaba?Jah. 13.02.2020 19:11 #11

Kust selline teadmine tuleb, et vesi jäätudes ei paisu?
Kui vesi külmudes ei paisu, siis miks kõik nõud, isegi lahtised, talvel ümmarguseks kipuvad minema?
jaaaeg.ee/failid/dokumendid/keskkonnahar..._on_kumunud_vesi.pdf
Klubi Eesti Karavan liige nr. 774

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas toto.

Kas 22 aastane matkaauto võib olla heas töökorras, niiskuse- ja roostevaba?Jah. 13.02.2020 21:50 #12

  • eavp
  • eavp avatar
  • Eemal
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 610
  • Karma: 3
  • Sind on tänatud: 36

toto kirjutas: Kust selline teadmine tuleb, et vesi jäätudes ei paisu?
Kui vesi külmudes ei paisu, siis miks kõik nõud, isegi lahtised, talvel ümmarguseks kipuvad minema?
jaaaeg.ee/failid/dokumendid/keskkonnahar..._on_kumunud_vesi.pdf


Kui tal on vaba ruumi, siis paisub. Kui ruumi ei ole, siis midagi ka suuremaks ei venita, ega paisuta. Ehk siis pragusid suuremaks enne sulama hakkamist ei tee.
Jõud asju purustada tekib alles sulamisel, mitte külmumisel.
Sügavküml on ? Korgiga klaaspudeli leiad? Tee katse, ega mind ei peagi uskuma.

Kõik külmunud rauast veetorud lähevad ka alles siis lõhki, kui sulama hakkavad.

Seda lingitud materjali ei saa kogu mahus päris tõsiselt võtta.
Näiteks lk 9 on kirjas :
Igal aastal suureneb vee hulk ookeanides ühe kuupmeetri võrra.
DENK AN DIE UMWELT FAHR MIT DEM BUS ! Mõtle loodusele, sõida bussiga!

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas eavp.

Kas 22 aastane matkaauto võib olla heas töökorras, niiskuse- ja roostevaba?Jah. 13.02.2020 22:00 #13

Su jutus väike vastuolu, pragu mis juhtub olema matkaauto laes, ei ole küll kinnine ruum.
Klubi Eesti Karavan liige nr. 774
Teistele meeldivaid postitusi:: Intelligent

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kas 22 aastane matkaauto võib olla heas töökorras, niiskuse- ja roostevaba?Jah. 13.02.2020 22:47 #14

Oot-oot-oot.
Mina mäletan koolist, et vesi külmudes paisub. Seda tõestab ka asjaolu, et õue jäänud ämber külmub ümmarguseks. Näen seda igal sügisel.
Nüüd siis küsimus, et miks ta enne sula saabumist kergelt ümmargune on??? eavp teooria järgi ei tohiks ma ümmargust ämbrit enne sula saabumist näha.
Aga näen ju. Võin järgmisel sügisel lausa pilte teha.
Kui juba metalli venitab, siis mis materjal see on, mis järgi ei anna?
Mul oli kunagi Mosse, mille mootoril oli külje peal lausa plekist luuk. Just selleks, et paisimine suunaks oma jõu sinna luugile, mis oli poltidega kinni ja lihtsalt vahetatav. Ikka selleks, et mitte suurt ja kallist mootoriblokki praguliseks teha. Ja korra olen ma seda luuki vahetanud. Tudengil raha vähe ja jätsin tosooli hankimise viimasele hetkele. Sain kohe nuheldud.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kas 22 aastane matkaauto võib olla heas töökorras, niiskuse- ja roostevaba?Jah. 14.02.2020 00:08 #15

Minagi tean mäletada, et mootoriplokid külmusid lõhki ikka külma talvega, mitte kevadel. Mõndagi sarnast külmahäda tean veel :) Seda, et jää enne vedalaks sulamist välja ei voola, seda peaks kõik uskuma. Mootoritesse kallati muidugi allikavesi.
Me kõik oleme alustanud nullist.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas kaminahi.

Kas 22 aastane matkaauto võib olla heas töökorras, niiskuse- ja roostevaba?Jah. 14.02.2020 06:35 #16

Miskipärast surus kaane pealt ära, kuigi üsna kõvasti keerasin kinni. Jõudu sel ainel ikka on.
Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kas 22 aastane matkaauto võib olla heas töökorras, niiskuse- ja roostevaba?Jah. 14.02.2020 07:18 #17

Nii , nüüd see maakera lapikuse asi, mina jõudsin ükskord peaaegu äärepeale ära...
Klubi Eesti Karavan liige nr. 774
Teistele meeldivaid postitusi:: Intelligent, Rainer

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kas 22 aastane matkaauto võib olla heas töökorras, niiskuse- ja roostevaba?Jah. 14.02.2020 11:32 #18

Jah, "lapiku maa teooriasse" ei ole mõtet meie diskussioonis laskuda.
Kogu see teemaarendus eakatest matkaautodest tuli ikkagi sellest, et foorumis on mitmeid käsitlusi niiskuskahjustustega pehkinud karkassiga eksemplaridest. Olen ise staazikas ehitusspetsialist ja näinud ehitusjärelvalve käigus hoonete katuste sadu ehitusvigu mis põhjustanud läbijookse, niiskuskahjustusi, lausa vammi seintes.
Seepärast ma soovingi, et võimaluste piires me peaksime kõik sügistalvel oma "kallikesi" (eriti nende katust) kaitsma heitlike ilmastikuolude eest.
Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kas 22 aastane matkaauto võib olla heas töökorras, niiskuse- ja roostevaba?Jah. 14.02.2020 12:49 #19

Hooldus ja hoolitsus on auto eale ja kestvusele tähtsad.
Päike ka tore ja ilus asi aga siiski tasuks matkabussi ka selle eest kaitsta. Aina rohkem suudab ka päike tekitada kahju plastikule mida matkabussidel on rikkalikult.
Ja kui ikka paks lumemüts katusel mõjub see lõpuks halvasti kogu kerele. Sama ka ligunemisel vihmakäes. Kui loota ainult sellele et matkbuss on seda kestma mõeldud siis see on sama tark kui loota, et maks peab õlle joomist ilma probleemideta kannatama.
Teistele meeldivaid postitusi:: Intelligent

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kas 22 aastane matkaauto võib olla heas töökorras, niiskuse- ja roostevaba?Jah. 14.02.2020 19:48 #20

Arvo.A kirjutas: Veel on omadus kuskile prao vahele pugeda. Ja teine omadus on jäätudes paisuda ja paisutab prao veelgi suuremaks ja järgmine kord mahub sinna veelgi rohkem vett ja paisutab veelgi rohkem jne. Kui see protsess toimub talve jooksul mitu(kümmend) korda ja nii aastast aastasse, siis lõpuks pole mingi ime, kui kuskilt hakkab lõpuks lekkima. Hoolas omanik katab kuudi talveks kinni.

Mastiksi mõte selles ongi, et selliseid pragusi ei tekiks. Teiseks, jää hakkab lõhkuma alles siis kui tal enam paisumisruumi ei ole. Matkaautos üldjuhul kuhugi sisse pääsenud vesi voolab ka kusagilt välja. Minul on auto aastaringses kasutuses, seisab taeva all ja no problemos.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

  • Lehekülg:
  • 1
  • 2
Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.141 sekundit