Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
  • Lehekülg:
  • 1
  • 2

TEEMA: Külmiku valik

Külmiku valik 21.11.2019 13:19 #1

Käsil matkaauto ehitus ja plaan järgmise etapina soetada külmik.
Arvestades oma vajadusi, mõtlen 50 liitrist.
Saan aru, et on 2 tüüpi külmikud: tavalised (töötavad 12V, 23OV ja gaasi peale) ming kompressoriga külmik. Kompressoriga külmikud kallimad. Mis on eelistus? Olen kuulnud, et soovitatakse igal juhul kompressoriga külmikut. Miks nii?

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Külmiku valik 21.11.2019 13:27 #2

Ostad poest 150€ eest tavalise kompressoriga külmiku ja paned läbi inverteri tööle. Miinuseks see, et välisvõrguvabalt parkides sööb lõpuks aku tühjaks kui päikesepaneeli ei ole ja siis ei saa ka gaasiga külmutada.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Arvo.A.

Külmiku valik 21.11.2019 15:29 #3

Arvo.A kirjutas: Ostad poest 150€ eest tavalise kompressoriga külmiku ja paned läbi inverteri tööle. Miinuseks see, et välisvõrguvabalt parkides sööb lõpuks aku tühjaks kui päikesepaneeli ei ole ja siis ei saa ka gaasiga külmutada.

Kuidas see poe külmik vibratsioonile vastu peab?
Hobby 495WFB
klubi liige nr 921

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Külmiku valik 21.11.2019 15:43 #4

Lisatud failid:
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Külmiku valik 21.11.2019 17:31 #5

Huvitab ka teema. Mis kompressori eelis on?

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Külmiku valik 21.11.2019 17:42 #6

Ostsin 100€ eest 50l külmiku. Katsetasin eri võimsuste inverteritega, aga abi oli ainult kompressori vahetusest. Lõpuks lasin vahetada 220v vahelduvvoolu kompressori 12v(Aliexpressis 100€+ postikulu) alalisvoolu kompressori vastu. Vahetuse eest maksin 50€ + maha võetud 220v kompressor.
Külmik tarbib kompressori töö ajal 5A voolu.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Külmiku valik 21.11.2019 17:47 #7

Ei ole tal mingit erilist eelist peale selle, et nö kodukapp lihtsalt tunduvalt odavam kui spetskülmikud karavanide jaoks ja hoiab iseehitajal raha kokku. Aga nagu mainitud, ei ole temaga suurt midagi teha olukorras, kus akud tühjad ja muud toidet võtta ei ole. Samas voolutarve väiksem kui 12V absorbtsioonkülmakatel.
www.rde.ee/categories/ee/216/sort/1/filt.../K%C3%BClmkapid.html

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Külmiku valik 21.11.2019 21:46 #8

Kompressor kapp on kiirem kui gaasi kap tempi saavutamises.
Googelda selliseid kappe:
www.obelink.de/indel-b-kompressor-kuhlbox-tb-41a.html
Ise ostsin 32l 400 euri eest paar aastat tagasi.
Soe õlle tunniga lõhki külmunud kui unustada sügav külma peale.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Külmiku valik 21.11.2019 21:57 #9

  • Korvimees
  • Korvimees avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Hanomag-Henschel F46KA
  • Postitusi: 442
  • Karma: 11
  • Sind on tänatud: 24
Elu on näidanud, et liiga suurt külmikut ei ole olemas :) Alati leidub kraami, mida vaja külmas või lausa sügavas hoida ja tuleb veel ruumist puudu ka. Aga see selleks. Kompressorkülmiku eelis tundub olema, et tema teeb oma töö ära, hoolimata sellest. kas buss on ideaalselt loodis või mitte, kas väljas on +30 või +15 jne. Gaasikapi eelis on ainult see, et ta ei tee häält (kerge unega inimeste probleem)
Kas seda 12V Kompressorkappi on keegi käinud oma silmaga vaatamas? Tundub olema täpselt see, mis sobib matkabussi ilma mingit täiendust vajamata.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Korvimees.

Külmiku valik 22.11.2019 16:03 #10

Sellel viimasel pole ukse lukku

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Külmiku valik 22.11.2019 20:08 #11

  • Korvimees
  • Korvimees avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Hanomag-Henschel F46KA
  • Postitusi: 442
  • Karma: 11
  • Sind on tänatud: 24

Telgivai kirjutas: Sellel viimasel pole ukse lukku

Vabandust, minu paha. Eeldasin, et inimese jaoks, kes ise matkabussi ehitab ei ole ukseluku installeerimine eriline probleem. :)
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Külmiku valik 22.11.2019 22:17 #12

Tavaline 220v kompressoriga külmik sobib ideaalselt. Tarbib voolu ökonoomsemalt kui vanemad 12v. 5 -7min käib ja saavutab temperatuuri, tarbib umbes 40w. Käivitusvool on kuni 700 w. Inverter peab olema vähemalt 1000 ja mitte Hiina oma. Hiinlaste 1000 w
annab ainult 400w.Uutel kappidel uus tehnoloogia ja head tihendid.
Kartsin raputamist ja sõidu ajal kõigutamist aga ei midagi ,töötas hästi.
Enne oli 12v kompressoriga aga elktroonika läks kogemata untsu. Tarbis isegi rohkem voolu ,kuna käis kauem.
Kompressor on alles kellel huvi.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Külmiku valik 10.02.2020 17:20 #13

Teema jätkuks tahaks uurida praktiseerivatelt kasutajatelt termoelektriliste külmikute/jahutite kohta.

Sõltuvalt tootjast ja mudelist lubatakse 20-30 kraadi ümbritevast õhust madalamat temperatuuri külmiku sees. On see reaalne võimekus või ilus kataloogijutt, millesse tuleks kriitiliselt suhtuda? Meeletut külma taga ei aja valdavalt eesti suves matkates - piltlikult võiks juba rahul olla, kui külmik suudab nädalavahetuse jooksul hoida piima hapuks minemata.
Miks just termoelektriliste kohta uurin? - Kompressorkülmikute hind tahab eelarvet väga lõhki ajada. Hetkel on silma jäänud Waeco Tropicool seeria toodang

Niisiis on kogemustega praktikute positiivne ja negatiivne tagasiside väga teretulnud.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Külmiku valik 10.02.2020 18:09 #14

  • eavp
  • eavp avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 610
  • Karma: 3
  • Sind on tänatud: 36
Nende termoelektriliste jaoks pead eraldi aku panema, kui nädalavahetuse jagu tarbida tahad. Ilmselt ajab ka see eelarve suuremaks. Kogu parem kompressori jaoks.

Kogemus üsna tänapäevase riidest kokku volditava sangaga ja ratastel termoelektrilise kotiga. Ise jahutada ei suuda (võtab aega igaviku ) aga kui külmad asjad sisse panna, siis hoida suudab. Koos külmaakudega toimib paremini. Ventikas on kotil taga. Suvel kütab väikse auto saunaks, suurel jätsime ventika vaikselt laest õue õku välja vedama.

Parem kogemus on sellise 30 liitrise absorberkastiga, mis käis 12V, 220V ja gaas.

Minul oli kunagi T4 bussis akna all nurgas ja lükatva küljeakna vahel oli reimo kataloogi kitsam tuulutusrest (metallist)
Sinna oli omakorda puuritud auk webasto sumbuti gofreeritud torule. 2 meetrit . Toru oli otsaga õues ja teine ots kasti põleti toru otsa torgatud.

Ööseks tõstsime kasti õue ilma toruta, päeval kuskil seistes oli toru pealt autos ja gaasid õue. Sõidu ajal 12V , mis oli kõige lahjema külmaga variant.

Selline oli "vaesema" matkaja külmik 15a astat tagasi. Sai samal ajal kasutada ka laenatud nõukogude päritolu kopressorkülmikut, mis oli üllatavalt vaikne aga mahutas kole vähe. Ühe reisi käis, teistele enam kaasa ei võtnud.

Muidugi hiljem ka mitmeid kompressorkaste proovinud. Kui suudad kompressori peale minna, vali selline, kus ka miinuskraadide võimalus. Siis saad soojad asjad kapis paari tunniga normaalseks. Muidu suvel otse poest toodud saavad parajaks umbes 12 tunni pärast.

Kui rahast kahju pole võib proovida ka väikest 220V külmikut ja odavat inverterit. Saab ehk paarisajaga hakkama. Kaua käib, ei tea. Puhta siinusinverteriga kindlasti kauem.

Kõige parem on külmik gaasi pealt, annab kõige vähem autosse suvel lisasooja.
Samas ebaeffektiivne protsess ja ökonoomne ainult odava gaasi pealt.

12V kompressorkülmikutega on olnud kurb kogemus, et 2 korda läinud nahka kompressorid. Samas saab neid asenduseks kätte märksa odavamlt, kui 7-8 aastat tagasi.

Kui aga mure ainult piima pärast, siis parem osta seda 6 kuud toasoojas säilivat piima. Vähemalt ei lähe hapuks, kui vool otsa saab.

Uuemad termoelektrilised käivad 12V ja 220V Ära siis ainult 12V osta.
DENK AN DIE UMWELT FAHR MIT DEM BUS ! Mõtle loodusele, sõida bussiga!
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev, Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas eavp.

Külmiku valik 11.02.2020 08:51 #15

Termoelekter oma 20...30 alla ümbritseva toimib autos vaid siis kui kliimaga on salongi temperatuur samuti 20..25 juures ja sisse pandud kraam on eeljahutatud. Soojalt soovitan ka kasutada külmaelemente.
Selline jahuti pole otseselt jahuti vaid aitab hoida temperatuuri.
Kui jätad auto parkima ja salongi temperatuur tõuseb soojal suvel 40...50...60 kraadile siis võta sealt see 20 või uljalt ja naiivselt 30c maha ja palju siis alles jääb.
Kui eelarve kitsas siis jah juba toimivam lahendus on absorber mis soovitavalt oleks 12/220/gaas. Seal on juba võimalik ka jahutada. Lisaks saab kasutada ka saunas 220 pealt õlledele või järve ääres gaasi pealt samas ka autos sõites 12ga. Kuigi ka siin on väga oluline ümbritseva keskkonna temperatuur mis oluliselt mõjutab jahutusefektiivsust.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Külmiku valik 11.02.2020 10:24 #16

Mina olen termoelektrilise kasutaja 2000 algusest, vastavalt vajadusele. Kapp on noname, ostuhind oli 600 krooni.Viimasel kahel aastal kasutasin juhtmeta termomeetrit kontrolliks. Kuu ajasel reisil oli tavaline, kui hommikul panin kappi kolm õlut autost, päeval oli autos 30-35 kraadi(konti pole) ja kapis langes temp õhtu kuueks 10-12 kraadini. Minule piisas, vahel sai seal söögipoolistki hoitud. Eelmine aasta sai kapp lõplikult otsa ja soetasin uue, sedapuhku 12v-220v( picclick.de/K%C3%9CHLBOX-KB-200405-12-V-240-183089693476.html ). Plaan oli küll mobicool, aga selle hind tuli lihtsalt 14 euri. Nädalast toiduvaru ma seal ei hoiaks, paari päevast ehk ja "tuumapiim" on hea valik :P Ah jaa, vanal külmikul toatemperatuuril läbi aladi töötades oli kastis sees pluss kolm kraadi...Asjad tuleb valida vajaduspõhiselt :D. Automajas kasutan külmikut ainult gaasil ja seal on sügavas pidevalt jäätisevaru :)
Knaus Traveller Fiat Ducato 1990
+3725012367
VW Transporter " Ambulance" 2006

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Külmiku valik 12.02.2020 10:17 #17

Ehitamisega ise enam mässata ei viitsi. Aga külmiku paneks 12V + Gaas + 220V.
12V pole ammu kasutanud.
220V kasutan siis, kui juhtub olema välise voolu võimalus. Mõneks tunniks ümber lülitama ei hakka. Seismine ikka terve öö või päev.
Reaalsuses tiksub ta kogu aja gaasi pealt. See natuke suurem gaasikulu ei ole kogu reisi eelarvet arvestades nii kriitiline.
Kui ka lisaventilaatorid olemas, siis ka kõige kuumemal suvepäeval on sügavkülm jääs.
Aga aeglane on ta küll. Kui külmiku tööle panen, siis esimene pool tundi justkui mõtleb, kas minna külmaks või mitte.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Külmiku valik 12.02.2020 14:07 #18

  • Korvimees
  • Korvimees avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Hanomag-Henschel F46KA
  • Postitusi: 442
  • Karma: 11
  • Sind on tänatud: 24

meelis kirjutas: Kui ka lisaventilaatorid olemas, siis ka kõige kuumemal suvepäeval on sügavkülm jääs.
Aga aeglane on ta küll. Kui külmiku tööle panen, siis esimene pool tundi justkui mõtleb, kas minna külmaks või mitte.


Lisaks välistele ventikatele, tasub panna ka kappi sisse radika juurde ventilaator ja kapp muutub üksjagu kiiremaks.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Külmiku valik 12.02.2020 23:04 #19

Vot just see kapisisene ribi ongi pikalt sama temperatuuriga. Vist isegi oma pool tundi hiljem katsudes pole eriti külmaks läinud.
Aga väga ei põe ka. Kui õhtul on sõitu minek, siis päeval lükkan kapi juba järgi ja las uimerdab.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Külmiku valik 13.02.2020 16:38 #20

Tere.
Kirjeldatud olukord ongi absorber külmiku puhul täiesti normaalne.
Vedelikud süsteemis peavad enne kuumenema (mitte soojenema) ja selleks kulubki aega.
Kui testitakse ,siis juhend näeb ette miinimum 1h 220V taga ja alles siis hakkame midagi järeldama:)

Parimatega

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

  • Lehekülg:
  • 1
  • 2
Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.289 sekundit