Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
  • Lehekülg:
  • 1
  • 2
  • 3

TEEMA: Elektrivarustus

Elektrivarustus 05.04.2019 13:08 #21

Selle laadimisega on ka elu tänapäeval üsna keeruliseks läinud, sest erinevaid akutüüpe juba nii palju ja kõik tahavad oma pingeid saada. AGM aku puhul räägitakse kõrgemast laadimispingest, üle 15V ja kui paned 14,3, ei pruugigi aku korralikult täis saada. Ise olen peale kurnavat ööd regullinud laadimispinge põhja (vist oli 14,8) ja kui voolu järgi hakkab paistma, et laadimine lõpukorral, toon hoidepinge 14 peale. Ehk siis püüan kogu aeg kätt pulsil hoida ning akule parimat pakkuda. Samas muidugi ei pea need tavaakud nagunii pikalt vastu, sest laadimistsüklite arv on siiski üsna väike ja tasub osta rohkem tsükleid kannatav aku. Laadimistsükkel on happeakude puhul see, kui oled akust üle 50% energiat välja võtnud ning siis uuesti täis laed. Muude akude (Li, Ni, geel jne) puhul see protsent muidugi erinev.
Näiteks Yuasa annab sellele 200 tsüklit.
Aeg lendab, kuid sina oled piloot.
Lisatud failid:
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Elektrivarustus 05.04.2019 13:49 #22

Panen siis 14,3 kui nii peaks hea olema. Amprid saan ööelda kui päikest tuleb, praegu pilvine koguaeg.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Elektrivarustus 11.04.2019 10:47 #23

Katusel olev paneel 100w näitas päikselise ilmaga natuke alla 2A, volte mõõtsin varem 27 kanti. Teisaldatav 90w oli vist 23v kanti aga ampreid horisontaalses asendis 5 ja päikese poole suunatuna peaaegu 6. Järeldan siis, et katusel olev on mul vigastada saanud vms. Oskate arvata, mis võib paneelil viga olla? Kas viga võib olla parandatav?

Panen lingi, kuidas mõõtja oli ampreid mõõtes: drive.google.com/file/d/1I7Ay650l372w_zt...Yw/view?usp=drivesdk

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Elektrivarustus 11.04.2019 11:25 #24

Tere!
Kui sul tegemist monokristall päikesepaneeliga siis ei pruugi ta veel katki olla. Monokristall paneeliga on see häda, et kui ühele kristallide plaadile on peale langenud näiteks suurem puuleht tõmbab ta kogu paneeli poolt toodetava võimsuse maha. Samuti langeb paneeli võimsus kui päikesepaneel on must, näiteks oled tolmustel teedel sõitnud ja paneel tolmuga kaetud. Roni katusele ja vaata paneel üle. Kui mingit sodi paneeli peal ei ole ja paneel puhas, siis ....

Tervitades
Autocamper team
Urmas
+372 5100717

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Elektrivarustus 11.04.2019 11:31 #25

Paneeli olen puhastanud. Ei teagi mis tüüpi aga solarestist ostetud. Tootja andmetel peaks juba väiksema päikse korral 30v välja andma.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Elektrivarustus 12.04.2019 10:32 #26

  • meego
  • meego avatar
  • Eemal
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Postitusi: 126
  • Karma: 2
  • Sind on tänatud: 8

BlameTheWind kirjutas: Paneeli olen puhastanud. Ei teagi mis tüüpi aga solarestist ostetud. Tootja andmetel peaks juba väiksema päikse korral 30v välja andma.

30v võib olla ilma koormuseta. Ampreid saab mõõta koormuse all. Aku laadimine oleneb laadijast ja aku seisundist. Kui aku hakkab täis saama siis laadimisvool väheneb. MPPT kontrolleri puhul laadimisvoolu tõstetakse pinge arvelt.
Autode elekter ja diagnostika. Webasto diagnostika/remont, kliima hooldus ja remont.Puksiirabi +37255558678

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Elektrivarustus 12.04.2019 11:57 #27

Kõik mõõtmised olen otse paneelist teinud, nii, et paneel pole ühendatud.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Elektrivarustus 12.04.2019 12:26 #28

Kuidas on võimalik lahti ühendatud paneeli korral mingit voolu mõõta? Vool on see, mis teeb tööd ja antud juhul ei oma need tühijooksu pingemõõtmised mingit mõtet, sest pinge on lihtsalt arvuline suurus kahe klemmi vahel. Aga muidugi on ta oluline toiteallika seisukorra hindamisel.
Mõõdetakse voolu ja voolu töötavas ahelas ja mõõdetakse siis, kui koormus on haripunktis, st aku on tühi ja toimub täismahus laadimine päikeselise ilmaga. Kui aku on täis, ei toimu ka erilist laadimist ning jääb mulje, et paneelid ei anna voolu, aga nad ei peagi andma, sest tarbimist ei ole. Vool ei ole asi, mida saab lõputult ämbrisse koguda ja ämber ei saa kunagi täis. Paraku on näha, et elementaarsed füüsikateadmised lonkavad ja püütakse teha midagi, millest ka ise aru ei saa. Milles su praegune probleem üldse seisneb- kas elektripuudus kummitab? Palju sul ööpäevas tarbimist on, mis riistad kogu aeg taga istuvad? Summeeri nende tarbitavad võimsused ja saad teada, palju ööpäevas kulu on, siis arvuta, kas teoreetiliselt kümmekond amprit tunnis (päikese olemasolul) suuta tootev süsteem üldse saab hakkama. Ja tegelikult on mõistlik osta kontroller, mis paneelide poolt toodetavat laadimisvoolu näitab ja näitab ka seda, palju tarbijad kulutavad ehk siis elementaarne voolumõõtja nagu kodus, on juba kontrolleris olemas.
Aeg lendab, kuid sina oled piloot.
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev, Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Elektrivarustus 12.04.2019 15:38 #29

Arvo.A kirjutas: Kuidas on võimalik lahti ühendatud paneeli korral mingit voolu mõõta? Vool on see, mis teeb tööd


Nii on. Ilma tarbimiseta ei teki voolu! I=U/R
Ma ei soovitaks elektri värkidega ise pusida kui pole päris kodus. Keegi siin kuskil kirjutas, et komponentidesse olevat veidike suitsu sisse pandud ja ühel heal hetkel see võib väljuda. Parem oleks ise sellele mitte kaasa aidata, tuleb odavam.
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev, Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Elektrivarustus 24.04.2019 16:58 #30

Kui päeike ilusti paistab, kas selleks ajaks võib käivitus ja lisaaku pluss klemmid otse ühendada, et käivitusakut ka laeks või kuidagi pidi jällegi pole õige?

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Elektrivarustus 25.04.2019 13:11 #31

Tere!
Ei ole hea idee! Kahte akut võib paralllelselt ühendada kui nad on identsed ja soovitavalt veel ühevanused, autoelamul üldjuhul auto ja elamuosa akud erineved. Veelgi enam, aku pluss klemme kokku ühendada ilma akusid autost ja elamust lahti ühendamata ei soovita üldse teha, võib midagi pardaelektroonikas ära rikkuda.

Tervitades
Autocamoer team
Urmas

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Elektrivarustus 25.04.2019 13:34 #32

Jah aga olen aru saanud, et see probleemiks ajal, mil laadimist pole peal, vool hakkab, ühest akust teise minema ja vastupidi, mis rikub akud ära. Pean silmas ajaperioodi kui laadimine on peal.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Elektrivarustus 25.04.2019 15:22 #33

Tere jälle!
Vahet pole kas on tegemist laadimisega või ei. Päikesepaneelist tulev vool läheb väiksema sisetakistusega akusse, sama teeb vool suurema sisetakistusega akust. Nagu vee puhul nii ka elektrit puhul ei saa jõuga sundida minema osa vett või elektrit vastuvoolu.
Kui on vaja kahte akut laadida, siis lae neid eraldi, kordamööda...
Urmas
Teistele meeldivaid postitusi:: BlameTheWind

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Elektrivarustus 25.04.2019 19:59 #34

Ok, olen jah aru saanud, et vool hakkab ümber kolima aga on see siis ikka akule kahjulik, kui nii vahel tehakse? Aku funktsioin ju ongi, et sealt vool väljub ja jälle tagasi laetakse... Saan nii teha küll nagu kirjeldasid, pigem sportlikust huvist küsin.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Elektrivarustus 25.04.2019 20:17 #35

Ei midagi paha pärast aga meenusid mõned ütelused rahvatarkusest...

"üks loll jõuab rohkem küsida kui sada tarka vastata"

"küsija suu pihta ei lööda"

"kus häda kõige suurem, seal abi kõige lähem"

"kus viga näed laita, seal tule ja aita"

Enda poolt lisaksin - "alati ei ole see TeeSeeIse lahendus ägedaim, aga kes teab tõde ;) "

Kogemused rikastavad B)
Priit Peljo
+372 5179063
Tallinn, Tondi

Võib-olla olen naiivne, ent arvan, et meie eesti keel ei kao kuskile.

"Meil on ilus emakeel, mida me, kes kui hästi, kasutame kirjutades ja kõneldes. See keel, mida mõnef arvutis kasutavad, olgu pealegi natuke teistmoodi."

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Elektrivarustus 25.04.2019 20:21 #36

Osta mõlemad akud ühe firma omad ja sama mahtuvusega toida neid paralleelselt ja midagi ei juhtu,kõik toimib.Minul on salongiaku võimalik käivitusakust eraldada lüliti abil aga seda olen kasutanud ainult siis,kui on kartus,et hommikul võib olla käivitamisega probleem.Kasutan vabaaja akusid millega saab ka käivitada ja eelmise komplektiga sõitsin 8 aastat,siis väsisid ära.(PS.akude mahtuvus on 2x100 AH).
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas REMA.

Elektrivarustus 25.04.2019 20:30 #37

Aga miks peaks seda käivitusakut üldse olema vaja laadida?
Sõiduautol sa ju ei käi akut vahepeal igaksjuhuks laadimas. Võib teine mitu kuud seista, ilma et keelduks pärast käivitumast ....
CNC freesimistööd 3D printimine www.vigurpuit.ee
Teistele meeldivaid postitusi:: kaminahi

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Elektrivarustus 25.04.2019 20:38 #38

Kirjutasin ju selgelt,et eraldan akud omavahel ainult erijuhtudel,see tähendab et kasutan mõlemit akut korraga ja selleks on vaja laadida.Solar on pidevalt mõlemil taga.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Elektrivarustus 25.04.2019 20:43 #39

REMA loe nüüd korra veel mu postitust, siis saad aru, et ega ma seda sinult küsinud.
CNC freesimistööd 3D printimine www.vigurpuit.ee

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Elektrivarustus 25.04.2019 21:37 #40

Sest tümm, mobiili laadimised tulevad käivitusaku pealt. Pole pidanud neid veel vajalikuks ümber teha, väiksed läbisõidud, siis käivitusakus vool kahaneb, kuigi saan lihtsasti lisaakuga ühendada ja käivitusvool alati olemas.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

  • Lehekülg:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.140 sekundit