Tere, Külaline
Username: Password: Pea meeles
  • Lehekülg:
  • 1
  • 2
  • 3

TEEMA: Puhkus Marokos 2017.

Puhkus Marokos 2017. 16.07.2017 01:17 #1

  • Illar
  • ( Kasutaja )
  • Illar's Avatar
  • POLE LEHEL
  • Gold Boarder
  • Postitusi: 226
  • Thank you received: 75
  • Karma: 3
Ehk lugu sellest, kuidas me kolmandat talve järjest Marokosse sattusime.


Märtsis Marokost naastes, asusin vanast harjumusest varmalt reisikirja kallale. Olles sellega umbes poolele teele jõudnud lugesin üle ja jõudsin arusaamisele, et kolmandat korda samast asjast kirjutades pole mul tegelikult midagi uut ja erilist öelda... midagi sellist, mis Teid lugema võiks panna.
Argipäevane elutempo hakkas ennast peale pressima ja nii see kirjatükk kuskile arvutifaili ununes.
Möödus mitu kuud enne, kui see taas mulle ette sattus... lugesin uuesti ja avastasin, et võib-olla nii hull siiski pole. Pealegi suur hulk aega ja vaimuenergiat nagunii juba raisatud... Võtsin ennast kokku, kirjutasin lõpuni ja siin see nüüd on.


Kolmandat korda samasse kohta mineku üks põhjus on ilmselt viitsimatus oma mugavustsoonist välja tulla ja midagi totaalset uut avastada. Käidud radade eelis on see, et kõik on juba tuttav, sa tead kuhu minna ja mis seal ees ootab.
Nii otsustasime meiegi, et võtame taaskord suuna Marokole.
Reisiks polnud ettevalmistusi praktiliselt teha vaja – seni käimata kohad olid varasemalt kaardistatud, traditsioonilise kahe marsruudile Tallinn-Algeciras jääva „kultuuripeatuse“ valimine pole kunagi keeruline olnud. Natukene internetis surfamist ja midagi põnevat sellel umbes 4500 kilomeetri pikkusel teekonnal ikka silma jääb.
Kui varasematel aastatel on kulunud palju aega ja raha matkaauto pikaks reisiks piisavalt heasse konditsiooni viimisele, siis sel korral jäi ka see aeg üle – kevadel oli soetatud vähe värskem ja vastupidavam liiklusvahend, mis erilisi lisainvesteeringuid ei vajanud.

Kuna seekord oli võimalus välja sõita pisut varem kui tavaliselt – jaanuari alguse asemel detsembri lõpus, siis esimese pikema peatuse valikukriteeriumiks oli võimalus seal aastavahetust veeta. Sellise sündmuse tähistamine suvalises kiirteetanklas ei tundunud kuigi inspireeriv. Seetõttu lugesime pisut päevi ja kilomeetreid ning leidsime, et sobiv kant võiks olla lõuna Poola. Edasi uurides langes valik Krakowile, kuna tegemist on ilusa linnaga ja vahetusse lähedusse jääb Wieliczka vana soolakaevandus, mis seni veel käimata, nägemata.
Teine peatus on meil traditsiooniliselt olnud Hispaanias. Seekord otsustasime külastada Granadat ja seal asuvat Alhambrat.
Edasi juba Aafrikasse, kus esimese pikema peatuse plaanime Marrakechis - seal lihtsalt ei tohi Marokot külastades käimata jätta ja seejärel pooleteiseks kuuks Agadiri.

Aga alustame siis algusest.

On 29 detsembri varahommik. Bussi on kolme päeva jooksul põhjalikult pakitud ja seda on näha ka lötsi vajunud rehvidest. Eilne kaalumine andis tulemuseks 4750 kg, sinna peab lisama veel 4 reisijat ja 5 tonni saab kenasti täis. Kõiges on süüdi suur garaaž ja lõputud panipaigad – kuidas sa ikka midagi maha jätad, mida oleks võimalik kaasa vedada. :) Termomeeter on nullis ja tuult pole. Ärasõiduks on kõik valmis.

1_2017-07-16.JPG


Sel korral on meie reisiseltskond tavapärasest suurem – kaasa tuleb minu õde Elo koos elukaaslase Andresega. Neil on plaanis meiega Agadirini sõita, seal pisut puhata ja jaanuari lõpus lennukiga koju tulla.
Buss on tõesti raske saanud - Harku mäkke tõus kipub hinge kinni võtma. Lohutan end sellega, et hoog polnud piisavalt suur ja ignoreerin pähe tükkivat mõtet tõusudest lõuna Saksas ja Madriidi kandis. Nendeni on veel palju aega.
Tee on hea sõita – pole libedat ega vastutuult. Paar tundi hiljem teeme Ikla Kantiinis hommikusöögi. See on üks imeväärse külastatavusega söögikoht, sest imeharva satud sinna hetkel, kui mitu turismibussitäit inimesi sinu ees järjekorras ootamas ei ole. Nii sätime meiegi end juba välisukseni ulatuva järjekorra otsa oma järge ootama.
Kannatlikus saab hommikusöögiga tasutud ja võib asuda Läti maanteid mõõtma. Järgmine peatus on Leedu piiril, kuna sealne politseikontroll soovib teada kuhu me sõidame... tea mis neil meie sihtpunktiga asja peaks olema või mida see nende jaoks muudaks... ütlen et puhkusele. Vastus tundub sobivat, soovitakse head reisi ja teekond võib jätkuda.
420 kilomeetrit peale starti teeme esimese tankimispeatuse. Fiatil oleks justkui paagi asemel ämber. Päris põnev on esimest kütusekulu arvestada. Ma arvan, et viisteist tuleb ära... Tuleb hoopis 12,5/100.
Hea on olla pessimist – igas olukorras on vaid kaks positiivset võimalust - sul on kas õigus või oled meeldivalt üllatunud. Antud juhul siis variant 2.
Leedu oma lõputute kiiruspiirangute ja radaritega on alati põnev sõita – kunagi ei tea, milliseks teise otsa jõudes saldo kujuneb. Seekord läheb hästi. Tänu lällarile ja tulede vilgutamisele on informatsioon adekvaatne ja ootamatusi õnnestub vältida.
Õhtul kella kuue paiku jõuame Suwalki kanti TIR Porti. Kes meie eelmiseid reisikirju lugenud, see juba teab, et sellest kohast me ilma peatuseta mööda ei sõida. Nii seegi kord. Setin end rekkaparkla serva matkaautodele mõeldud kohale ja vean iseteadvalt elektrikaabli kilpi. Valvurionu kohale jõudes ei pea midagi küsima vaid võin ette kanda, et jään siia ööseks, kasutan elektrit ja maksan kaardiga restorani kassasse. Onu soovib head ööd ja kõmbib edasi.

2_2017-07-16.JPG


Hea, et siia ei satu tihemini, kui kord paar aasta jooksul - söögid on nii odavad, head ja ebatervislikud, et tihedam külastus hakkas ilmselt figuuri mõjutama. Minul küll sellega muret pole – mis läinud see läinud. Figuur ma mõtlen.
Peale kehakinnitust on aeg puhkama minna. Homme ootab ees pikk sõit läbi Poola, õhtuks tahaks jõuda teisele poole Krakowit Wieliczkasse.
Ära sõida kiiremini, kui su kaitseingel lennata suudab.
Klubi Eesti Karavan liige nr. 700
Illar Algma
EuraMobil 2004
Tel: 5072560
Tallinn, Kristiine.
Viimane muutmine: 18.07.2017 19:05 by Illar.
Administraator on avaliku kirjutusõiguse välja lülitanud.
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev, Kalmer, Mereoja, Priit Peljo

Puhkus Marokos 2017. 16.07.2017 01:29 #2

  • Illar
  • ( Kasutaja )
  • Illar's Avatar
  • POLE LEHEL
  • Gold Boarder
  • Postitusi: 226
  • Thank you received: 75
  • Karma: 3
Poolakad ehitavad kiirteid hämmastava kiirusega, selle üle saab imestada iga kord siia maale sattudes. Ilmselt saab mõne aasta pärast juba piirilt pealinnagi kiirteed mööda tuhiseda. Warsawist edasi on juba täna ainult lust ja rõõm veereda.
Meiegi päev möödub ilma vahejuhtumiteta lõuna poole kulgedes. Varsti peale pimeda tulekut jõuame Wieliczka linnakesse.
Kena, väike ja väga puhas, aga palju on ühesuunalisi tänavaid ja parklad, mille kordinaadid olen endale välja kirjutanud ei sobi ükski matkaautole. Peale mõningast tiirutamist jääb teele avatud postkontor. Lahked tädid seletavad ülevoolava hasardiga kuidas ja kuhupoole ma peaksin sõitma, aga kuna kogu jutt käib sulaselges poola keeles, siis kohale ei jõua suurt midagi enne, kui kogu see keeruline ja susisev seletus saab paberile pandud.
A4 mõõdus vaba käega joonistatud spikker süles, pole õige koha leidmine enam eriti keeruline. Parklas on peale meie veel mitu suurt bussi. Setime end nende kõrvale, paneme soojad riided selga ja läheme õhtusöögi kohta otsima. Parkla servas konutava suveniiriputka tädi soovitab külastada samas üle tee jäävat restorani. Hea, et selle külmaga kaugele ei pea kõmpima.
Kohal pole häda midagi, söögid on head, hinnad soodsad. Rahvast ainult paljuvõitu.


Äratuskell pläriseb kell 8. Hea meelega põõnaks edasi – õhtu venis kaunis pikale, sest peale sööki oli vaja bussis filmi vaadata. Ja logelemiseks pole aega, sest tänase päeva kava on tihe.
Kiire kohvi ja pakipudru ning oleme valmis maaaluseks seikluseks.


3_2017-07-16.JPG


4_2017-07-16.JPG


5_2017-07-16.JPG


Kaevandus kujutab endast umbes 300 kilomeetrit kaevanduskäike, mis ulatuvad kuni 300 meetri sügavusele maa alla. See oleks nagu omaette väike maaalune linn, oma poodide, restoranide, kiriku, spa, kunstisaalide ja kõige muu eluks vajalikuga. Siin üks netiavarustest leitud tore reisikiri.
Hea näide sellest, kuidas üks kaevandus on peale sulgemist soola asemel pandud raha tootma...

Maa peal tagasi, võtame suuna 10 km eemal asuvasse Krakowi kämpingusse, kuhu peaksid olema jõudnud kaks eesti matkaautot. Mõni aeg enne puhkuse algust, kui reisiplaanid lõplikult lukku said, riputasin need foorumisse üles ja suure üllatusena leidusidki toredad inimesed, kes otsustasid meile vanaasta ärasaatmisele seltsiks tulla.
Kämpasse saabudes on päev juba lõunasse jõudnud, paras aeg minna Krakowi vanalinnaga tutvuma. Tellime kamba peale kolm taksot ja asutame minekule.
Krakowi vanalinn on ilus, avar ja väga puhas. Keskväljaku nurgas kõrgub modernistlik jõulupuu.

6_2017-07-16.JPG


7_2017-07-16.JPG


Rahvast on palju, samuti nagu müügikohti ja külmakraadegi. Teeme paaritunnise ringkäigu, degusteerime ära kohaliku glöggi ja grillvorstid – mõlemad on head ning suundume tagasi kämpingusse.
Päike on juba loojunud, taevas selge ja ilm külm. Ja tundub, et veel külmemaks läheb. Lund pole sugugi ja seega saavad lauad-grillid rohelisele murule üles sätitud. Temperatuuri iseärasuste tõttu kipuvad kõik joogid peale kange alkoholi klaasidesse ära külmuma... see omakorda tõmbab meeleolu kiiresti vallatuks ja peo käima.
Vanaasta õhtu möödub väga lõbusalt ja kiiresti. Mina kustun kohe uue aasta saabudes, teised jätkavad veel vastavalt individuaalsele võimekusele.
Suured tänud kõigile headele inimestele, kes te viitsisite kohale tulla ja külma trotsides koos meiega aastat vahetada!
Ära sõida kiiremini, kui su kaitseingel lennata suudab.
Klubi Eesti Karavan liige nr. 700
Illar Algma
EuraMobil 2004
Tel: 5072560
Tallinn, Kristiine.
Viimane muutmine: 16.07.2017 08:00 by Illar.
Administraator on avaliku kirjutusõiguse välja lülitanud.
Teistele meeldivaid postitusi:: Kalmer, Mereoja

Puhkus Marokos 2017. 16.07.2017 01:39 #3

  • Illar
  • ( Kasutaja )
  • Illar's Avatar
  • POLE LEHEL
  • Gold Boarder
  • Postitusi: 226
  • Thank you received: 75
  • Karma: 3
Elu on karm – uue aasta esimene päev algab taas äratuskella plärinaga. Sedapuhku kell 9. Enda joone peale sättimiseks jätame piisavalt aega. Käime kämpingu naabruses asuvas hotellis pesus ja hommikust söömas. Kell 10.30 on kõik see mees pestud, kus...d , kammitud ja valmis teekonda jätkama.

8_2017-07-16.JPG


Aasta esimesel päeval on isegi Poolas liiklus peaaegu olematu. Uhkes üksinduses jõuame viis ja pool tundi hiljem Saksamaale. Varsti läheb pimedaks ja sõiduvaim kipub kaduma - no ei ole täna just tippvormi. Kuna puhkuse ajal ei rapsita, siis keerame meiegi teele jäävasse tanklasse öömajale. Keedame bussi pliidil midagi näksimiseks – nagu sõiduvormi, pole täna ka söögiisu ja läheme varakult magama.

Saksamaal on külm ja tuuline. Olukord muutub Mulhouse juures Prantsusmaale sisenedes, aga kahjuks mitte paremuse suunas – hakkab lund sadama. Sellel maal on meil kombeks vältida tasulisi teid, aga väikesed rajad on lumised ja libedad. Siniste vilkuritega lumesahkasid hakkab küll palju silma, aga sadada jõuab ikka rohkem, kui nemad koristada. Liiklus on vaevaline, palju on ummikuid ja avariisid. Keset Prantsusmaad öömajale jäädes saab Argo vähemalt ära mängida kõik kodus lumepuudusest mängimata jäänud lumesõjad. Niigipalju head.

9_2017-07-16.JPG


10_2017-07-16.JPG


11_2017-07-16.JPG


Nagu ikka, läheb elu ilusaks Hispaaniasse jõudes. Ilm pole küll nii soe, kui aasta või kaks tagasi, aga ilus ikkagi. Söök on odav ja kütus samuti. Elu hakkab lillena tunduma.

12_2017-07-16.JPG


Suuna seame otse lõunasse Granada peale. Ööbimispeatuse teeme Madriidi külje all. Pressime end läbi suurlinna õhtusest tipptunnist ja peatume samas tanklas, kus kaks aastat tagasi

13_2017-07-16.JPG


(taamal paistab Madriidi teletorn) ja järgmiseks õhtuks oleme Granadas.

Kämping asub peaaegu kesklinnas bussijaama naabruses, pool tunnikest ummikuid ja olemegi kohal. Puud on alles raagus, aga ilm mõnusalt soe.

14_2017-07-16.JPG


Väikese lapsega reisimise üks eripäradest on see, et esimene tegevus igas peatuskohas on mänguväljaku otsimine – siin on selline täitsa olemas ja sinna läheb esimene tunnike. Järgmised paar tundi kuluvad naistel mööda naabruses asuvat kaubanduskeskust kolades, minul grilli üles sättides ja õhtusööki valmistades.
Ära sõida kiiremini, kui su kaitseingel lennata suudab.
Klubi Eesti Karavan liige nr. 700
Illar Algma
EuraMobil 2004
Tel: 5072560
Tallinn, Kristiine.
Viimane muutmine: 16.07.2017 09:05 by Illar.
Administraator on avaliku kirjutusõiguse välja lülitanud.
Teistele meeldivaid postitusi:: Mereoja

Puhkus Marokos 2017. 16.07.2017 01:51 #4

  • Illar
  • ( Kasutaja )
  • Illar's Avatar
  • POLE LEHEL
  • Gold Boarder
  • Postitusi: 226
  • Thank you received: 75
  • Karma: 3
Granadasse tulime selleks, et külastada Alhambrat .
Valdav osa kindluse piletitest realiseeritakse eelmüügi kaudu. Kuna meie oma täpset saabumist ette ennustada ei osanud, siis ainus võimalus on loota väikesele hulgale piletitele, mis igal hommikul vabamüüki tulevad.
Äratus on kell 5 ja tund hiljem oleme juba kindluse värava taga piletisabas. Me pole kaugeltki esimesed. Selleks oleks pidanud ilmselt juba õhtul koha sisse võtma. Loeme järjekorra üle ja selgub, et umbes sajandad, seega peaks meile pileteid jaguma küll.

15_2017-07-16.JPG


Päris külm on. Hoiame kordamööda alles magavat Argot süles ja käime kohviautomaati ekspluateerimas.

16_2017-07-16.JPG


Lõpuks on kaks tundi kulunud ja kassad avatakse.

17_2017-07-16.JPG


18_2017-07-16.JPG


19_2017-07-16.JPG


20_2017-07-16.JPG


21_2017-07-16.JPG


22_2017-07-16.JPG


Alhambra – mälestus Maroko valitsejate ajastust ongi nii ilus ja võimas, kui piltidelt vaadates ja reisikirju lugedes arvata võis. Eriti neile, kes Marokos käinud pole - seal maal on sarnast arhitektuuri igas vanalinnas.
Ringkäik võtab umbes neli tundi, seejärel ruttu taksosse ja läbi kauni Granada vanalinna tagasi kämpingusse.
Laager kokku ja liikuma. Plaan on õhtuks jõuda Los Barriosse, laevapiletid ära osta, seejärel sealsamas asuvat Lidli poodi külastada ja homme hommikul esimese laeva peale minna.
Kõik on tore seni, kuni piletikassasse jõuame – ümbrus tundub kuidagi kahtlaselt vaikne ja rahulik, poed kinni ja parklad tühjad. Pika mõtlemise peale tuleme avastusele, et täna on ju kuues jaanuar... nii võib juhtuda küll, kui tööl ei käi ja usuasjadest täpset ettekujutust ei oma...
Kuna kõik tänased toimetused lükkuvad olude sunnil homse varna, siis on meil nüüd üks pikk ja igati sisutühi õhtu ees ootamas. Selle me sisustame ebatervislike eluviiside viljelemisega, taustaks vaatame multifilme ja hispaaniakeelseid uudiseid.
Ära sõida kiiremini, kui su kaitseingel lennata suudab.
Klubi Eesti Karavan liige nr. 700
Illar Algma
EuraMobil 2004
Tel: 5072560
Tallinn, Kristiine.
Viimane muutmine: 16.07.2017 23:20 by Illar.
Administraator on avaliku kirjutusõiguse välja lülitanud.
Teistele meeldivaid postitusi:: Mereoja

Puhkus Marokos 2017. 16.07.2017 01:58 #5

  • Illar
  • ( Kasutaja )
  • Illar's Avatar
  • POLE LEHEL
  • Gold Boarder
  • Postitusi: 226
  • Thank you received: 75
  • Karma: 3
Hommikul hangime laevapiletid, teeme kiirvisiidi Lidlisse – see on viimase aastaga asukohta vahetanud ja hulga väiksemaks jäänud. Meie elu teeb see ainult lihtsamaks – vähem aega ja vaeva kulub riiulite vahel ekslemisele.
Sadamas selgub, et seekord pole tegemist kaubalaevaga nagu varematel kordadel, vaid hiigelmõõdus katamaraaniga. Laeva pakkimine võtab aega nagu tavaliselt ja välja sõidame umbes sel ajal, kui peaks Aafrikas randuma hakkama.
Kahe tunni asemel saab see kiirpaat mere ületamisel tunniga hakkama, aga politseikontrolli järjekorras on selle eest praktiliselt võimatu seista, sest põrand kõigub talumatult. Hiljem naudivad teised kiirust, kohvi ja võileibu, mina teen pingutusi, et hommikusööki endale hoida. Pagan, jälle jäi tablett õigel ajal võtmata.

23_2017-07-16.JPG


Õnneks saabub sõidu lõpp enne, kui olukord kontrolli alt väljuda jõuab.
Kergelt rohekas jume näol, roolin bussi laevast välja tollikontrolli. Seekord on alkohol nii põhjalikult pakitud, et eriliseks põdemiseks pole põhjust.
Aeg kulub aga midagi ei toimu. Lõpuks leitakse ühest Hollandi numbriga autost droon. Läheb vähe huvitavamaks. Ilmselt pole selline asi siin maal eriti lubatud, kuna auto aetakse kõrvale, lennumasina võtab kuninglik tollimees kaenlasse ja läheb oma putkasse, õnnetu omanik lönta, lönta järgi. Jälle ei juhtu midagi. Mõne aja pärast saadetakse hollandlane oma autot uulitsale tühjaks tõstma. Tollimees seisab koeraga kõrval...
Lõpuks tuleb siiski keegi, lööb meie auto tollipaberitele templi peale ja soovib head reisi. Tund aega passimist ja üks minut toimetamist. Maroko ikkagi! Jätame õnnetu näoga hollandlase oma autot kraamima ja võtame suuna 50 km kaugusel asuvasse Tangeri kämpingusse, nagu tavaliselt.

Kämping on aastaga kuidagi võssa kasvanud ja jätab koristamata mulje. Koht kus oleme varem peatunud on vaba...tegelikult on kogu kämping täiesti tühi.

24_2017-07-16.JPG


Sätime bussi kohale ja läheme Elole ja Andresele Heraklese koobast näitama. Päike on peadselt loojumas, see on külastamiseks parim aeg.

25_2017-07-16.JPG


26_2017-07-16.JPG


27_2017-07-16.JPG


28_2017-07-16.JPG
Ära sõida kiiremini, kui su kaitseingel lennata suudab.
Klubi Eesti Karavan liige nr. 700
Illar Algma
EuraMobil 2004
Tel: 5072560
Tallinn, Kristiine.
Viimane muutmine: 16.07.2017 21:03 by Illar.
Administraator on avaliku kirjutusõiguse välja lülitanud.
Teistele meeldivaid postitusi:: Mereoja

Puhkus Marokos 2017. 16.07.2017 11:52 #6

  • Illar
  • ( Kasutaja )
  • Illar's Avatar
  • POLE LEHEL
  • Gold Boarder
  • Postitusi: 226
  • Thank you received: 75
  • Karma: 3
Hommikul pole ringutamiseks kuigi palju aega – ees ootab 570 kilomeetrit kiirteed Marrakechi.
Ilm on ilus ja soe. Lühikesed püksid said jalga pandud ja neist pole mul enne kojusõitu plaanis loobuda.
Õhtuks oleme lipuehtes (kuningas on linnas käimas) Marrakechi äärelinna kämpingus. Samuti juba korduvalt käidud ja tuttav koht.
Toimetame ära tavapärased toimetused – otsime sobiva koha, ühendame bussi vooluringi, ütleme naabritele tere ja käime ära mänguväljakul - väike küll, aga paar kiiget on täitsa olemas.
Kui see kõik tehtud saab, võtan külmikust purgi hispaania õlut ja lähen basseini äärde võrkkiigele tähistaevast imetlema. Taevakaar on sama kõrge ja tähti täis, nagu aasta varemgi, aga ilm on külmem. 25 kraadi asemel vaevalt 15...

Täna läheme Elole, Andresele Marrakechi tutvustama. Esimese üllatuse osaliseks saame takso saabudes - varasematel aastatel on siin kasutusel olnud vaid igivanad Mersud, seekord tuleb meile järgi uus ja suur Lancia. Ka linnatänavatel hakkab eelmise aastaga võrreldes silma oluliselt rohkem uusi/uuemaid autosid.
Alustame Majorelli aiast.

29_2017-07-16.JPG


30_2017-07-16.JPG


sealt hobukaarikuga (need pole küll aasta jooksul uuemaks muutunud)

31_2017-07-16.JPG


vanalinna südamesse Jermaa el Fna´le.
Siin on kõik õnneks endine - kaunis keskaeg. Kaupa veetakse eeslitega, kõik on koristamata ja räpane, iga turisti kohta on vähemalt sada müügimeest ja „giidi“, kes sul pidevalt jalus askeldavad ja järel kõnnivad. Kirev ja väsitav.
Laseme ennast „täiesti tasuta“ vedada lõngade värvimise töökotta. Ekskursioon ongi tasuta, aga nagu kõik sellised, lõppeb ka see mingis poes, kust on kole keeruline midagi ostmata minema pääseda.
Minus kohe pole seda „tingijavaimu“, seepärast poen vargsi uksest välja, jättes seltskonna tutvuma „üliodavate ja ülikvaliteetsete“ kangastega.

32_2017-07-16.JPG


33_2017-07-16.JPG


34_2017-07-16.JPG


Istume kõnnitee serval koos kohaliku tokerdanud kõutsiga ja vaatame inimesi. Põnev!

35_2017-07-16.JPG


Ja lähebki nii, et juba poole tunni pärast saabuvad reisikaaslased koos sisseostudega. Kui siin õnnestub mõni asi osta poole hinnaga esialgu küsitust, siis võib eeldada, et see on koduste hindadega võrreldes soodsalt saadud. Iseasi muidugi, kas neid asju selles elus kunagi vaja peaks minema...

Ühte poodi meelitatakse võimalusega ronida katusele ja linna ülaltpoolt vaadata. Võimalus tundub ahvatlev. Trepp on kitsas, kõver ja nii järsk, et Argo ronib käpuli. Üritan meelde tuletada, kas kodust ärasõidu saginas reisikindlustuse arve sai ikka tasutud... Lõpuks jõuame pärale.

36_2017-07-16.JPG
Ära sõida kiiremini, kui su kaitseingel lennata suudab.
Klubi Eesti Karavan liige nr. 700
Illar Algma
EuraMobil 2004
Tel: 5072560
Tallinn, Kristiine.
Viimane muutmine: 16.07.2017 11:55 by Illar.
Administraator on avaliku kirjutusõiguse välja lülitanud.
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev

Puhkus Marokos 2017. 16.07.2017 12:01 #7

  • Illar
  • ( Kasutaja )
  • Illar's Avatar
  • POLE LEHEL
  • Gold Boarder
  • Postitusi: 226
  • Thank you received: 75
  • Karma: 3
Avaneva vaate väärtus sõltub kindlasti individuaalsetest maitse eelistustest, aga minu jaoks igatahes väärib vaeva. Võibolla mulle lihtsalt meeldivad kõiksugu „kiiksuga“ asjad.
Maa peale tagasi laskudes, komistab Andres püksirihmamüüja otsa. Üks üritab tükihinnaga müüa, teine meetriga osta. Ja nii nad seal kauplevad. Meie jõuame selle ajaga ühed apelsinimahlad osta ja ära realiseerida. Lõpuks on diil tehtud ja ühe hinna eest kolm rihma soetatud. Või midagi umbes sellist.

37_2017-07-16.JPG

Õhtusöögiks valime väljakuäärse restorani sellise mõttega, et päikeseloojang lauda ära paistaks. Kes iganes siia sattuma peaks – ärge kiirustage minema, vaid võtke see aeg ja nautige õhtusööki vaatega Kouotubia mošee taha vajuvale päikesele. Selles on midagi lummavat... vähemalt minu jaoks.

38_2017-07-16.JPG


39_2017-07-16.JPG


40_2017-07-16.JPG


Kella kaheksaks on meil takso tellitud, et kämpingusse tagasi sõita. Väljakult on kokkulepitud kohta umbes kilomeeter jalutada. Rahvast on siin alati palju olnud, aga täna tundub olukord eriline olema – kõnniteedel pole üldse võimalik liikuda, lippudega ringi tantsivad ja karjuvad rahvamassid trotsivad hullumeelset liiklust ja karglevad ka autode vahel. Raske on aru saada, kas rõõmustatakse millegi üle või ollakse pahased. Esmakordselt tekib selles suures linnas väike kõhedustunne oma turvalisuse pärast.
Õnneks on takso täpselt kohal – arvestades kohalikku kaootikat on alati üllatav, kui hästi siin kella tuntakse. Sohvri käest kuuleme, et suured pidustused on tingitud kuninga linnas viibimisest.
See lõunamaa värk on ikka põnev ja minusuguse tuima inimese jaoks üllatusi pakkuv.
Kui meie president peaks Tartusse või Pärnusse sõitma, siis ilmselt ei huvita see kedagi, peale vastuvõtu korraldaja...

Marrakechist võiks kirjutada veel ja veel, aga kuna olen sellel linnal oma kahes varasemas reisikirjas pikalt peatunud, siis ei hakka siin ennast kordama, vaid tõmban selleks korraks joone alla.
Ära sõida kiiremini, kui su kaitseingel lennata suudab.
Klubi Eesti Karavan liige nr. 700
Illar Algma
EuraMobil 2004
Tel: 5072560
Tallinn, Kristiine.
Viimane muutmine: 16.07.2017 23:00 by Illar.
Administraator on avaliku kirjutusõiguse välja lülitanud.
Teistele meeldivaid postitusi:: Kalmer, Mereoja

Puhkus Marokos 2017. 16.07.2017 22:26 #8

  • Illar
  • ( Kasutaja )
  • Illar's Avatar
  • POLE LEHEL
  • Gold Boarder
  • Postitusi: 226
  • Thank you received: 75
  • Karma: 3
Kolmeks järgnevaks päevaks oli meil plaan rentida suuremat sorti auto ja minna kogu kambaga Atlase mägedesse turnima. Tänaseks on selgunud, et meie värsketest automatkajatest reisikaaslastel on istme maitse alles nii suus kinni, et see mõte tekitab neis silmaga nähtavat tülgastust. Eks iga algus on raske.
Seega peame oma plaanid pisut ringi mängima – meie võtame väikese auto, nemad lähevad Marrakechi tagasi ja otsivad endale hotelli.

Autorent pole selles kämpingus eriti odav – Ford Fiesta eest küsitakse 40€ per päev, Agadiris saab poole odavamalt. Ilmselt leiaks siitki parema hinnaga, aga siis peaks sellele ise umbes 20km kaugusele linna järgi minema ja hiljem ära viima... arvestades lisakulu ja liikluspilti linna peal, ei tundugi see number enam nii ülekohtune olema.
Kella kaheksas hommikul on auto kämpa väravas. Viis minutit kulub paberite vormistusele ja seiklus võib alata.

41_2017-07-16.JPG


Meie sihtpunktiks on umbes 400km kaugusel asuv Todgha kanjon.
Selline puhkamise vorm on mulle kõige meelepärasem – ei pea jala käima, ei ole igav ja ei pea muretsema mõnes asfaldiaugus bussi lõhkumise pärast - lihtsalt veered muretult ja naudid vaateid.
Ja Atlases neist puudu ei tule.
Esmalt ületame mäeaheliku Tizi´n'Tichka teed pidi, mis käib läbi 2260 meetri kõrguselt.

42_2017-07-16.JPG


Päike kõrvetab nõnda, et autos peab konditsioneeri sisse lülitama, vali tuul on nii külm, et ilma talvejopeta ei kannata välja minna. Eesti kevad kuubis.

Lõuna paiku jõuame Ait Ben Haddousse.
Vana kindlusküla, mis 1987 aastast kuulub UNESCO maailmapärandi nimistusse, mis on korralikult restaureeritud ja kus on vändatud pikk nimekiri Hollywoodi filme.
Väravast saab pileti, selle lunastamise järel peab mööda laveerima giidide hordist, kes kõik vaevlevad praegusel turismi madalperioodil kesise sissetuleku käes ja üritavad vägisi end sappa haakida. Inimlikust aspektist saan neist ju aru, aga päris igat vastutulijat ei jõua ka omapoolselt toetada. Seda enam, et endal on korralik eeltöö tehtud ja giidide inglise keel jätab enamasti soovida. Täiesti tavaline on see, et väidetav inglise keele oskaja ei oska tegelikuses muud, kui küsimusele keele valdamise kohta jaatavalt vastata. Ja siis kui asjaks läheb, ei tule sealt tihtilugu peale araabia, berberi ja prantsuse keele tuhkagi.
No vot, seepärast lähemegi omal käel avastusretkele.

43_2017-07-16.JPG


44_2017-07-16.JPG


45_2017-07-16.JPG


46_2017-07-16.JPG


47_2017-07-16.JPG
Ära sõida kiiremini, kui su kaitseingel lennata suudab.
Klubi Eesti Karavan liige nr. 700
Illar Algma
EuraMobil 2004
Tel: 5072560
Tallinn, Kristiine.
Viimane muutmine: 16.07.2017 22:53 by Illar.
Administraator on avaliku kirjutusõiguse välja lülitanud.
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev

Puhkus Marokos 2017. 16.07.2017 22:34 #9

  • Illar
  • ( Kasutaja )
  • Illar's Avatar
  • POLE LEHEL
  • Gold Boarder
  • Postitusi: 226
  • Thank you received: 75
  • Karma: 3
48_2017-07-16.JPG


49_2017-07-16.JPG


50_2017-07-16.JPG


Keeruliste käikude ja treppide rägastik, lõputud suveniirimüüjad ja mõned meiesugused turistid. Peamiselt palmitüvedest, põhust, liivast ja kaameli sõnnikust koosnev arhitektuur. Tunnike turnimist, pildistamist ja ongi tiir tehtud. Ilus ja võimas, aga päris „vau efekti“ ka ei tekita.
Parklas tagasi, vaidlen pisut suvalise papiga, kes väidab ennast valvuri olema ja arvab, et võiksin maksta pisut enam kui siinkandis tavaks on - 5 kohalikku raha, ehk 50 euroopa sendi asemel 10 kohalikku. Ei saagi täpselt aru, miks ta seda arvab ja ei hakka täpselt uurima ka. Istume autosse ja veerema papi sajatuste saatel minema. Kuna kuskil ühtegi silti pole, siis on ju kõik kokkuleppe küsimus. Ja alati ei pea ju nii palju maksma, kui turisti näo eest küsitakse. Nagunii küsitakse iga asja eest poole rohkem, kui kohaliku käest.

Kuna õhtune aeg pole enam kaugel ja pimedas sõitmine on üks asi, mida ma siin maal väldin, siis on aeg ööbimiskohta otsima hakata.
Pisut eemale jääb umbes 55 000 elanikuga Ouarzazate linn. Tiirutame pisut kesklinnas leidmaks hotelli, mille ette parkima mahuks. Hotelle on palju, aga parkimisvõimalusi vähe. Lõpuks leiame sobiva.

51_2017-07-16.JPG


52_2017-07-16.JPG


Kolmene tuba maksab 20€. Konditsioneer on, aga ei tööta, televiisor on, aga vaadata pole midagi, duširuum on, aga sooja vett ei ole. Täitsa keskpärane elamine. Setime end sisse, teeme väikese kosutava segujoogi pika päeva lõpuks ja läheme linna peale jalutama.

53_2017-07-16.JPG


Siin on meil tegelikult kaks aastat tagasi käidud ja ega midagi erilist vaadata pole ka. Lõpetame ringkäigu ja maandume hotelli resorani.
Menüü koosneb omletist, taginest (kohalik ühepajatoidu laadne söök) ja kuskusist kanaga. Argo ei leia endale midagi meelepärast. Talle sobib tavaliselt vaid magustoidulist, mida siin sugugi pole. Isegi jäätist mitte.
Oleme oma õhtusöögiga lõpusirgel, kui kelner tuleb jäätisevalikuga... kuna seda menüüs polnud, käidi ületee poest toomas... No ei tuleks ise selle pealegi... Nii armas!

54_2017-07-16.JPG
Ära sõida kiiremini, kui su kaitseingel lennata suudab.
Klubi Eesti Karavan liige nr. 700
Illar Algma
EuraMobil 2004
Tel: 5072560
Tallinn, Kristiine.
Administraator on avaliku kirjutusõiguse välja lülitanud.

Puhkus Marokos 2017. 16.07.2017 22:46 #10

  • Illar
  • ( Kasutaja )
  • Illar's Avatar
  • POLE LEHEL
  • Gold Boarder
  • Postitusi: 226
  • Thank you received: 75
  • Karma: 3
Terve hommikupoolik möödub mägiteid nautides, kuni lõuna paiku jõuame Dadesi kanjonisse.
Kui me üleeelmisel aastal siinkandis matkaautoga tiirutasime, siis arvasid kohalikud, et sellise liiklusvahendiga pole mõtet kanjonit läbima minna.
Olles selles nüüd väikese autoga käinud, võib öelda, et siit pääseks ka matkakaga läbi. Kohati on kitsas ja auklik, aga mitte läbimatu. Paaris kohas olid hiljuti varingud olnud ja ühes kohas jõgi osa teed kaasa viinud. Aga vaated...lausa võrratud!

55_2017-07-16.JPG


56_2017-07-16.JPG


57_2017-07-16.JPG


58_2017-07-16.JPG


59_2017-07-16.JPG


Dades läbitud, võtame suuna kaks aastat tagasi käidud radadele – Todhra kanjonisse.
Miks mitte uuesti minna, kui juba nii lähedal olla.

60_2017-07-16.JPG


61_2017-07-16.JPG


62_2017-07-16.JPG


Päeva lõpetame samas kämpingus, kus kaks aastat varem. Saame kena vaatega toa, tellime õhtusöögi – kuna oleme ainsad külalised, siis söögi tegemine võtab koos kokkade kokkuajamise ja pliidi kütmisega poolteist tundi aega. Sisustame selle väikese jalutuskäiguga kämpingus ning kohviku megaaeglase interneti abil Delfi uudiseid lugedes.

63_2017-07-16.JPG


64_2017-07-16.JPG


65_2017-07-16.JPG


66_2017-07-16.JPG
Ära sõida kiiremini, kui su kaitseingel lennata suudab.
Klubi Eesti Karavan liige nr. 700
Illar Algma
EuraMobil 2004
Tel: 5072560
Tallinn, Kristiine.
Viimane muutmine: 16.07.2017 22:50 by Illar.
Administraator on avaliku kirjutusõiguse välja lülitanud.
Teistele meeldivaid postitusi:: Kanakuudi Aadu
  • Lehekülg:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderators: Ivar Kalev
Time to create page: 0.323 seconds
Kasutatav tarkvara Kunena